Vinnare 2016: Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg

Vinnare 2016: Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg
april 24, 2017 Svensk Djursjukvård

Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg är Årets djurklinik 2016

 

 Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg plockade hem flest röster bland juryns fem finalister och tilldelas därmed utmärkelsen Årets Djurklinik 2016.
Ett stort grattis till hela personalstyrkan!

– Vi blev väldigt glada när vi utsågs till finalister. Att vi nu fått utmärkelsen Årets Djurklinik känns helt fantastiskt. Vi är enormt glada och stolta över att juryn sett och uppskattat vårt arbete och att så många djurägare faktiskt har röstat på oss, säger Elisabet Ellström, veterinär och vd för Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg.

Läs mer i pressmeddelandet och besök gärna Smådjurskliniken Din Veterinärs hemsida.

Vill du veta mer om utmärkelsen Årets djurklinik, jury, kriterier och arbetsgång? Läs mer här.

Nedan kan du läsa om samtliga finalister.

”Vi tar feedback från djurägarna på allvar”

”Vi vill skapa en känn er som hemma-känsla”

”Vi samarbetar för djurets bästa”

”Vår breda kompetens ger trygghet”

”Vi tar ansvar för dygnet runt-öppet i stor region”

Tre frågor till Elisabet Ellström, vd och delägare Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg


Grattis, ni är en av fem finalister till Årets Djurklinik! Hur känns det?
Det känns fantastiskt roligt. Och extra roligt är det att kliniken firar 15 årsjubileum precis i dagarna! Vi är ett litet sammansvetsat gäng och det här är en mycket positiv feedback till hela personalstyrkan!

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Våra styrkor är att vi är duktiga på att kommunicera med djurägarna och vara tillgängliga. Vi har i förhållande till klinikens storlek många följare på Facebook och här har vi mycket direktkontakt. Vi har också en förslagslåda i väntrummet där djurägare får lämna ris och ros. Det är kanske inte så märkvärdigt, men det vi gör bra är att vi tar feedback från djurägarna på allvar. Vi har det som en stående på punkt på alla interna möten och vi är duktiga på att ta till oss och utvecklas utifrån det djurägarna säger. När det gäller tillgänglighet jobbar vi aktivt för det ska vara enkelt att komma i kontakt med oss. Vi har t.ex. akuta tider så att man ska kunna ringa och få en tid samma dag.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2016. Varför ska de rösta på er?
Framför allt tycker jag att alla ”våra” djurägare som har en personlig relation till oss ska göra sak i saken och rösta på Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg! Sedan om det finns andra som gillar oss blir vi förstås glada för alla röster vi kan få. 

 Läs mer om Din Veterinär i Helsingborg här.

Tre frågor till Christel Axelsson, delägare i Växjö Nya Djurklinik

Grattis, ni är en av fem finalister till Årets Djurklinik! Hur känns det?
Helt fantastisk! Överväldigande! Tack till våra fantastiska kunder som har nominerat oss. Vi är så glada för detta. Det är en bekräftelse på att vi har rätt tankar och att vi har skapat något som uppskattas och är bra.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Bemötande och kommunikation. Vi försöker skapa en atmosfär där djurägarna och deras djur ska känna sig väl omhändertagna och trygga. En ”känn er som hemma-känsla”. Vi försöker minimera stress och oro genom att hitta individuella lösningar för var och en. Alla som jobbar här har lång arbetslivserfarenhet inom djursjukvård och är trygga i sin yrkesroll. Med hjälp av det kan vi möta djur och människor med ödmjukhet och respekt. Vi försöker ha en fin balansgång mellan att vara veterinär/djursjukskötare och människa – vi måste ju i första hand se till djurets bästa men samtidigt inte glömma bort husse och mattes känslor och önskemål.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2016. Varför ska de rösta på er?
För att vi är en hemtrevlig klinik med bra utrustning och kunnig personal som alltid gör sitt bästa. Det betyder att vi är på rätt spår och nu vill vi med hjälp av våra patienter och deras ägare bli ännu bättre.

 Läs mer om Växjö Nya Veterinär här.

Tre frågor till Annette Nyholm, djursjukhuschef på Evidensia Södra djursjukhuset

Grattis, ni är en av fem finalister till Årets Djurklinik! Hur känns det?
Ärofyllt! Vi är mycket glada och stolta!

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Ett gott omhändertagande. Av djuren såklart, men också om kunden och varandra. Personligt bemötande är viktigt och djur och djurägare behålleri mesta möjliga mån ”sin” veterinär under sjukdomsförloppet. Vi lägger mycket kraft och tid på att kommunicera med kunden. Det är viktigt att han eller hon förstår vad som händer och vilka olika alternativ som finns. Vi vill hjälpa kunden genom stöd och information att ta bra beslut utifrånsina ekonomiska förutsättning.  Jag tror det märks att vi har en stor respekt och engagemang för människor och djur. Vi får ofta höra att vi är tillmötesgående och att vi bryr oss.Det gäller även oss emellan på arbetsplatsen. Vi löser det som behöver lösas!

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2016. Varför ska de rösta på er?
Jag tycker att man ska rösta på oss därför att vi samarbetar med kunden för djurens bästa. Hos oss ska kunden alltid få lite mer än de förväntar sig. Vi är måna om att kunden ska vara nöjd efter sitt besök och att djuret ska må bra. 

Läs mer om Evidensia Södra här.

Tre frågor till Louise Bley, veterinär på Anicura Djursjukhuset Albano

Grattis, ni är en av fem finalister till Årets Djurklinik! Hur känns det?
Å vad roligt! Det låter fantastiskt! Vi har en helt otrolig personalstab som verkligen gör allt för våra djurägare och för djuren. De jobbar verkligen bra tillsammans i team. Det känns jätteroligt för deras skull!

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Det är tillgängligheten och att vi verkligen försöker göra allt för djuret och djurägaren i stunden. Vi gör alltid en vårdplan tillsammans med djurägaren och vår akutmottagning har ett nära samarbete med specialisterna, så om det till exempel kommer in en hund med livmoderinflammation, kan hunden omgående få ultraljud för att säkerställa diagnosen. Vi kan ta prover som skickas till vårt labb med svar inom en till två timmar. Och om det är nödvändigt kan hunden ligga på operationsbordet ett par timmar senare. Vi har mycket och bra kompetens inom djursjukhusets väggar och kan utföra alla åtgärder mer eller mindre direkt. Utöver det informerar vi alltid djurägaren om vad vi gör och vad det kostar. Om hunden är inlagd ringer vi upp djurägaren varje dag, ibland flera gånger om det behövs. Och vi bokar alltid in en återbesökstid vid hemgång och skickar med skriftliga råd.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2016. Varför ska de rösta på er?
För att vi ger trygghet! Trygghet för alla våra djurägare med vår höga kompetens och goda kundbemötande. Vi har stor bredd på kompetensen vilket gör att vi kan erbjuda alla typer av tjänster utifrån djuret och djurägarens behov. Vi följer kontinuerligt upp det veterinärmedicinska för att säkerställa att vi arbetar evidensbaserat, ett viktigt led i att utveckla verksamheten och vidareutbilda personalen. Våra kundenkäter följs upp dagligen och alla klagomål och incidenter tas om hand direkt.

Läs mer om Anicura Djursjukhuset Albano här.

Tre frågor till Åsa Gunnarsson Bromée, delägare och vd Östersunds Djursjukhus

Grattis, ni är en av fem finalister till Årets djurklinik! Hur känns det?
Fantastiskt roligt! Alla vi som jobbar på Östersunds Djursjukhus har tillsammans kämpat väldigt hårt för vår dröm om ett dygnet-runt-öppet djursjukhus i Jämtland. Finalplatsen känns därför som ett erkännande till våra duktiga och engagerade medarbetare samt till våra djurägare som hela tiden stöttat och uppmuntrat oss. Nu har vi fått ett förtroende att förvalta som är inspirerande att leva upp till.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Vår främsta styrka är att vi har medarbetare som genom sitt enastående engagemang gör det möjligt att med begränsade resurser driva ett dygnet-runt-öppet djursjukhus med hög vårdkvalitet och där omtanken och omsorgen om patienter och djurägare står i fokus. Vi har såväl veterinär som djursjukskötare i tjänst på kliniken även under nätterna vilket gör det möjligt för oss att vårda våra inneliggande patienter, ta emot akutfall samt utföra akuta operationer dygnet runt. Det saknades länge ett djursjukhus som var öppet även på nätterna i regionen och det är långt till nästa djursjukhus vilket nog gör oss extra stolta och motiverade att få verksamheten att fungera. Det kan handla om att med kort varsel hoppa in på julafton om en kollega blir sjuk eller att plocka fram en madrass samt göra en smörgås till en orolig djurägare som rest långt. Vi har även otroligt kunniga, intresserade och lojala kollegor på de andra klinikerna i regionen som varje dag motiverar oss till att bli ännu bättre i vårt jobb.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2016. Varför ska de rösta på er?
För att vi har fantastiska medarbetare som har kämpat hårt och som fortsätter att kämpa varje dag för allas vår dröm om ett dygnet-runt-öppet djursjukhus i Jämtland. För att vi som företag verkligen gör vårt allra bästa för att leverera veterinärvård av hög kvalitet med omsorg och omtanke om patienter, djurägare, kollegor och medarbetare. Eller som vår receptionist Barbro som jobbat på Djursjukhuset i närmare trettio år uttryckte det: jag skulle inte skämmas om vi blev Årets Djurklinik för vi är faktiskt värda den utmärkelsen!

Läs mer om Östersunds Djursjukhus här.

Sprid ordet

Dela sidan och hjälp oss att få fler som röstar på Årets Djurklinik.