Rösta på Årets djurklinik 2017

XL Vet är Årets djurklinik 2017

 Drygt 6700 djurägare röstade på den klinik de tyckte skulle bli Årets djurklinik 2017. I år går utmärkelsen till XL Vet i Örbyhus som tog hem flest röster bland juryns fem finalister.
Ett stort grattis till personalen på XL Vet!

– Att vår lilla klinik med fyra medarbetare blev en av finalisterna var redan det fantastiskt. Att djurägarna sedan röstade fram oss till Årets djurklinik 2017 är enormt hedrande! Vi är så glada och stolta över att juryn värdesatt vårt arbete och att det är så många som röstat på oss. Stor tack till er, säger Per Eksell, vd och veterinär på XL Vet.

Läs mer i pressmeddelandet och besök gärna XL Vets hemsida.

Vill du veta mer om utmärkelsen Årets djurklinik, jury, kriterier och hur utmärkelsen går till? Läs mer här.

Nedan kan du läsa om samtliga finalister.

”Det är viktigt att alla kunder känner sig lyssnade på”

”Vi har viljan att ständigt utvecklas och bli bättre”

”Om djurägaren är delaktig får djuret bättre vård”

”Vi är måna om vår personal och det smittar av sig”

”Allt vi gör syftar till att ge veterinärvård av hög kvalitet”

Tre frågor till Marie Jury, veterinär och vice vd Upplands Väsby Djursjukhus

Grattis, ni är en av fem finalister till Årets Djurklinik! Hur känns det?
Fantastiskt roligt, det här är ett mycket fint betyg till vår personal. Vi får tacka våra underbara kunder för deras nomineringar. Att få en finalplats känns oerhört hedrande.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Ödmjukhet, omtanke, kunskap, positiv attityd och god kommunikation är våra ledord för ett bra bemötande. Detta utöver den självklara kärleken till djuren.  Vi satsar gärna på personal som är flerspråkiga och har olika bakgrund. Mångfalden berikar och gör det lättare för många av våra kunder att på ett enklare sätt kommunicera kring beslut som rör deras djurs vård. För oss är det viktigt att alla kunder känner sig lyssnade på och delaktiga. Kundenkäter för feedback från våra kunder är en viktig del i det. Vi vill att alla ska ha en bra kundupplevelse hos oss, även i sorgliga situationer. Det skulle inte vara möjligt utan vår personal, som utöver sin yrkeskunnighet också har hjärtat på rätt ställe.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2017. Varför ska de rösta på er?
Vi skulle bli så glada om våra kunder gör slag i saken igen, precis som vid nomineringen, och trycker på knappen för Väsby Djursjukhus! Du som hängt med oss sedan 1975 då verksamheten startade i Upplands Väsby och vi var en liten klinik, eller du som kanske besökte oss för första gången i förra veckan på det djursjukhus som vi har utvecklats till idag, gör oss glada med din röst! Om du gillar ett djursjukhus, med alla resurser det innebär, som samtidigt behåller närheten till dig som kund, då röstar Ni på oss. Då har vi lyckats.

Läs mer om Upplands Väsby Djursjukhus här.

Tre frågor till Birgitta Sjölin, verksamhetschef på Hälsinge Smådjursklinik

Grattis, ni är en av fem finalister till Årets Djurklinik 2017. Hur känns det?
Oj vad fantastiskt roligt och hedrande! Det här är verkligen ett kvitto på det engagemang vårt team har när det gäller att utveckla kundbemötandet. Drivet att kompetensutvecklas har gett resultat.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Våra främsta styrkor är flera hundra år av veterinärmedicinsk kompetens som finns i företaget och viljan att ständigt utvecklas för att möta våra kunders krav och förväntningar. Det är viktigt för oss att djurägarna får vara med i hela utrednings och behandlingsgången och att hänsyn tas till deras önskemål utan att göra avkall på djurskyddet, personalens säkerhet eller avvika från de evidensbaserade behandlingsrutiner som finns. En annan av våra styrkor är att personalen har ett stort omvårdnadstänk och bemöter varje patient utifrån deras behov och förutsättningar, vi finns dessutom tillgängliga årets alla dagar. 

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av de fem finalisterna som blir Årets Djurklinik 2017. Varför ska de rösta på er?
Jag tycker att de ska rösta på oss för att vi bedriver en ”up to date” djursjukvård med moderna behandlingsrutiner, tar ett samhälleligt ansvar när det till exempel gäller antibiotikaanvändning och för att vi lägger stora resurser på vidareutbildning av våra engagerade medarbetare.

 Läs mer om Hälsinge Smådjursklinik här.

Tre frågor till Per Eksell, veterinär och vd på XL Vet

Grattis, ni är en av fem finalister till Årets Djurklinik 2017. Hur känns det?
Jätteroligt! Oväntat och mycket trevligt! Vi trivs väldigt bra med det här jobbet och det är kul att det uppmärksammas. Jag tror att det märks att vi gillar vårt jobb. Det kanske är därför våra kunder har nominerat oss.  

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Vi försöker göra ett bra jobb i alla delar, men om jag ska lyfta något så får det bli bemötande. Ett bra bemötande och en god relation med djurägaren är en bra utgångspunkt för en lyckad behandling. Om djurägaren känner sig trygg och delaktig får djuret bättre vård. Det är verkligen viktigt med delaktighet! Djurägaren ska känna att de är med på banan, att vi tar gemensamma beslut och genomför gemensamma åtgärder för djurets bästa. Då blir det ett lyckat resultat. 

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av de fem finalisterna som blir Årets Djurklinik 2017. Varför ska de rösta på er?
Vi är en liten personlig klinik. Jag är ensam veterinär tillsammans med en djursjukskötare och två djurvårdare med utökad kompetensJag tänker att man kan rösta på oss om man uppskattar den lilla klinikens fördelar. Våra fördelar är att vi blir lite som gamla tiders husläkare. Vi känner alla våra kunder, ja alla som har djur i byn. När man har en nära relation är det lättare att ställa krav på ett bra sätt. Vi delar både det som är jobbigt och roligt med djuren.

Läs mer om XL Vet här.

Tre frågor till Emma Odensten, delägare och veterinär på Aros Veterinärcentrum

Grattis, ni är en av fem finalister till årets djurklinik! Hur känns det?
Otroligt smickrande! Vi har inte funnits så länge, bara i tre och ett halvt år, och det här känns som ett väldigt fint kvitto på att vi har lyckats med vår affärsidé.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Personalens samlade kunskap är vår största styrka och tillgång. Vi är oerhört måna om att vår personal har det bra och att vi alla har roligt på jobbet. Det genomsyrar hela vårt företag och det smittar av sig till våra kunder. Det gör att vi orkar ge det lilla extra som är viktigt för ett gott kundbemötande. Vi satsar mycket på personalen, på att ha kul tillsammans. Vi har en energisk festkommitté, en generös friskvårdspeng, och frekventa personalmöten där alla får vara delaktiga och göra sin röst hörd. När människor trivs på jobbet gör man ett bra jobb!

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2017. Varför ska de rösta på er?
Vi ger ett personligt bemötande till våra kunder i en mycket positiv anda. Men även om vi är den personliga, lite mindre kliniken har vi en ovanligt bred kompetens med akutmottagning, ögonspecialist, ortopeder, kirurger, medicinare…  Vi kan mycket och har alla många år i branschen! Vi värdesätter kvalitet och försöker verkligen jobba för att ha tillräckligt mycket tid till varje patient och djurägare.

Läs mer om Aros Veterinärcentrum här.

Tre frågor till Elisabet Ellström, vd och delägare Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg

Grattis, ni är en av fem finalister till årets djurklinik! Hur känns det?
Det känns till och med ännu roligare än förra året! Att få vara med som finalist två år i rad bekräftar att vi kan leverera på en hög nivå . Vi är enormt glada och stolta över att djurägarna har nominerat oss och att även juryn uppskattar vårt arbete. Att vi fick utmärkelsen förra året har uppmärksammats av många! Både nya och gamla kunder har gratulerat oss till vinsten, vilket har gjort oss mycket stolta och glada.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?
Jag skulle säga att vår absolut främsta styrka är vårt bemötande, det är vi duktiga på. Det vi bland annat gör bra är att vi tar feedback från djurägarna på allvar. Vi har det som en stående på punkt på alla interna möten och vi är duktiga på att ta till oss och utvecklas utifrån det djurägarna säger. När det gäller tillgänglighet jobbar vi aktivt för det ska vara enkelt att komma i kontakt med oss. Vi har t.ex. akuta tider så att man ska kunna ringa och få en tid samma dag. Allt vi gör syftar så klart till att ge en veterinärvård av hög kvalitet till våra patienter.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vem av er fem finalister som blir Årets djurklinik 2017. Varför ska de rösta på er?
Jag tycker att djurägarna ska rösta på oss för att vi är en klinik som försöker att kombinera högkvalitativ veterinärvård med personligt bemötande. Och att vi arbetar väldigt hårt för att få till det.

Läs mer om Din Veterinär i Helsingborg här.

Här är tidigare års vinnare

  • Vinnare 2016: Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg

Sprid ordet

Dela sidan och hjälp oss att få fler som röstar på Årets Djurklinik.