Vinnare Årets djurklinik 2018

Väsby Djursjukhus är
Årets djurklinik 2018


Drygt 6200 djurägare röstade på den klinik de tyckte skulle bli Årets djurklinik 2018.
I år går utmärkelsen till Väsby Djursjukhus som tog hem flest röster bland juryns sex finalister.
Ett stort grattis till personalen på Väsby Djursjukhus!

– Så roligt och smickrande! Det är inte ofta jag blir stum men när jag fick veta att vi vunnit blev jag minsann det! Vi jobbar hårt för att hela tiden bli ännu bättre och denna utmärkelse gör att vi tillsamans blir motiverade att fortsätta i samma anda. Jag med perosonalen vill tacka alla våra djurägare som stöttar oss och som lagt sina röster på just vårt sjursjukhus. Tillsamans tar vi hand om våra djur på bästa sätt, säger Marie Jury, VD, leg.vet, Väsby Djursjukhus.

Läs mer i pressmeddelandet och besök gärna Väsby Djursjukhus hemsida.

Vill du veta mer om utmärkelsen Årets djurklinik, jury, kriterier och hur utmärkelsen går till? Läs mer här.

Nedan kan du läsa om samtliga finalister.
Foto: Atelje Photos 4 U

”Vi jobbar aktivt för att behålla
närheten till djurägarna och djuren”

”Alla patienter är våra gemensamma,
vi hjälps åt med våra olika kompetenser”

”Personliga som en liten klinik, kompetens
och utrustning som en större”

”Djurägarna ska känna sig
delaktiga och trygga i alla beslut”

”Vi som jobbar här brinner
verkligen för vårt arbete”

”Medarbetare med lång erfarenhet
och stor veterinärmedicinsk kompetens”

Tre frågor till Karin Nordén, Lunds Djursjukhus

Grattis, ni är en av sex finalister till Årets Djurklinik 2018. Hur känns det?

Jättekul, äntligen! Det är det bästa beviset vi kan få för vårt hårda arbete. Att få beröm och bästa tänkbara betyg från våra djurägare känns verkligen fint.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?

Vi har haft högt kundfokus under många år. Våra kunder ska få professionell vård oavsett åkomma och kunden ska få det bemötandet som de har behov av. Vi vill att personalen ska känna trygghet i alla situationer och förmedla den känslan vidare ut i hela organisationen. En annan styrka är det dagliga interna samarbetet, alla patienter är våra gemensamma och vi hjälps åt med våra olika kompetenser för att nå bästa resultat. Att bemöta och att lyssna på våra kunder lägger vi stor vikt vid, de ska känna förtroende för oss och känna sig hörda. Vi håller en kontinuerlig kontakt med våra kunder och följer upp hur det går för dem.

Kommunikationen med djurägarna är en stor och viktig del för att djurägaren ska känna sig trygg i situationer som ofta kan vara stressande och oroande. Genom att utbilda personalen i kommunikation och bemötande får vi en bättre relation med djurägarna som är länken mellan oss och djuret som ska behandlas.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vilken av de sex finalisterna som blir Årets Djurklinik 2018. Varför ska de rösta på er?

För att vi sätter ett stort fokus på både kunden och personalen. Vi är en stor organisation men försöker alltid hålla en hög nivå på vården och har alltid omtanke om både djuren och ägarna. Vi satsar på vår personal och ger dem bästa möjliga förutsättningar att utföra ett bra jobb. Vi fångar helheten och ser att allt hänger ihop – kunden, djuret och vi!

 Läs mer om Lunds djursjukhus här.

Tre frågor till Jörgen Uppling, Roslagens Smådjursklinik

Grattis, ni är en av sex finalister till Årets Djurklinik 2018. Hur känns det?

Det är oerhört hedrande! Det här är det finaste kvittot på att vårt engagemang är uppskattat av våra djurägare vilket gör att man känner djup stolthet och glädje! Tack till alla som har nominerat oss, det värmer!

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?

Jag vill tro att våra främsta egenskaper ligger i hur vi bemöter våra djurägare och patienter. Vi är en medelstor klinik som värdesätter det personliga bemötandet och närheten som ofta finns hos den mindre kliniken. Vi har samtidigt kompetens och utrustning som hör hemma på en större klinik vilket gör att vi kan ta hand om hela livscykeln, allt från den akuta födseln till den sista vilan. Det skapar trygghet för djurägaren.

Med stort upptagningsområde och djurägare som är bofasta på öarna i skärgården har vi utökat vår service och närvaro genom vår veterinärbåt. Med båten kan vi ta oss ut till patienterna på öarna i förebyggande syfte och vård vilket uppskattas då många av djuren lätt blir stressade av båt-och bilresan till veterinären.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vilken av de sex finalisterna som blir Årets Djurklinik 2018. Varför ska de rösta på er?

Jag tycker att man ska rösta på oss för vårt engagemang för bra djursjukvård. Vi försöker alltid göra det lilla extra för att våra patienter och djurägare ska känna sig trygga hos oss.

Läs mer om Roslagens smådjursklinik här.

 

[/spb_row]

Tre frågor till Marie Ivarsson, Växjö nya djurklinik

Grattis, ni är en av sex finalister till Årets Djurklinik 2018. Hur känns det?

Helt fantastisk roligt att bli uppmärksammade! Överväldigande! Tack till våra fantastiska kunder som har nominerat oss. Det är en bekräftelse på att vi fokuserar på rätt saker och att vi har rätt tankar. Vi har skapat något som uppskattas och är bra.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?

Bemötande och kommunikation med ägarna och djuren. Vi försöker skapa en miljö där djurägarna och deras djur ska känna sig väl omhändertagna. De ska känna sig delaktiga och trygga i alla beslut.  Alla som jobbar här har lång arbetslivserfarenhet inom djursjukvård och är trygga i sin yrkesroll. Det vill vi också förmedla vidare till djuret och dess ägare. Vi vill skapa en ”familjekänsla” med bra balansgång mellan att vara veterinär/djursjukskötare och människa.

Vi uppmanar personalen till att utbilda sig vidare och att hålla sig uppdaterade då utvecklingen går snabbt framåt. Tillgängligheten är något som vi jobbar aktivt med och där är generösa öppettider viktigt men även att uppdatera och att vara aktiva på via sociala medier. Vi vill att ägaren ska känna att vi finns nära till hands.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vilken av de sex finalisterna som blir Årets Djurklinik 2018. Varför ska de rösta på er?

Vi är en klinik med hög kompetens med ett gott bemötande i en trygg miljö. Vi vill att djuren och dess ägare ska känna att vi tar oss tid för dem och att vi ger bästa möjliga vård och omsorg. Vi vill tillsammans med djuren och ägarna bli ännu bättre!

Läs mer om Växjö nya djurklinik här.

 

Tre frågor till Emma Odensten, Aros Veterinärcentrum

Grattis, ni är en av sex finalister till Årets djurklinik 2018! Hur känns det?

Otroligt roligt och smickrande! Det är åter igen ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt och att vi ska fortsätta framåt i den goda anda som vi påbörjat.

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?

Vi ser till att ha roligt på arbetsplatsen och det tror jag är ett vinnande koncept. Vi som jobbar här brinner verkligen för vårt arbete och att ha en god stämning på jobbet smittar av sig ut i hela företaget och till våra kunder. Vi har valt varandra och blir därmed som en familj där alla strävar mot samma mål.

Kvalité framför kvantitet är något annat som vi jobbar för, varje besök får ta den tid det kräver. Vi satsar mycket på personalen och är måna om att bibehålla en hög kompetens. Tillsammans har vi en bred kunskap vilket är vår största styrka och tillgång. Vi har generösa öppettider och erbjuder dessutom bokningsbara akuttider varje dag. Vi vill att djurägarna ska känna att vi är tillgängliga och att vi finns här för dom.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vilken av er sex finalisterna som blir Årets djurklinik 2018. Varför ska de rösta på er?

Vi erbjuder högkvalitativ vård där djur och djurägare  står i centrum. Vi ser till att vår personal trivs på sin arbetsplats och det gör att de orkar och vill ge det lilla extra. Vi ger ett personligt bemötande  och ser till att slutföra och att följa upp så att djurägaren känner sig lugn och trygg.

Vi ser till att leva upp till vårt varumärkeslöfte som är: ”Allt vi gör är för djurets bästa i samarbete med djurägaren”

Läs mer om Aros Veterinärcentrum här.

 

Tre frågor till Elisabet Ellström, Smådjurskliniken Din Veterinär i Helsingborg

Grattis, ni är en av sex finalister till Årets djurklinik 2018! Hur känns det?

Det känns jättebra! Att få vara med som finalist tre år i rad bekräftar att vi arbetar på rätt sätt och att vi levererar på en hög nivå. Min personal kommer bli jätteglada och stolta när jag berättar för dem. Vi är oerhört tacksamma över att djurägarna har nominerat oss och att även juryn uppskattar vårt arbete. Nu ska vi ladda för finalen och hoppas på att vi vinner!

Utifrån kriterierna, vad skulle du säga är era främsta styrkor?

Jag skulle säga att vår främsta styrka är vår fantastiska personal med sitt fina bemötande, sitt engagemang och sin långa erfarenhet. Det gör att våra djurägare och djur vill komma tillbaka till oss. Vi har låg personalomsättning vilket gör att kunderna lär känna personalen och på sätt skapas en trygghet mellan djurägare och våra medarbetare. När det gäller tillgänglighet jobbar vi aktivt för det ska vara enkelt att komma i kontakt med oss. Vi håller en hög servicenivå, har en stor omsorg för både djuren och ägarna. Allt vi gör syftar så klart till att ge en veterinärvård av hög kvalitet till våra patienter.

Nu är det upp till djurägarna att rösta på vilken av er sex finalister som blir Årets djurklinik 2018. Varför ska de rösta på er?

Jag tycker att djurägarna ska rösta på oss för att de får träffa medarbetare med lång erfarenhet och stor veterinärmedicinsk kompetens som värnar både om djur och djurägare. Vi är en klinik som försöker att kombinera högkvalitativ veterinärvård med personligt bemötande. Och vi arbetar väldigt hårt för att få till det så en seger vore såklart jätteroligt!

Läs mer om Din Veterinär i Helsingborg här.

 

Här är tidigare års vinnare

Sprid ordet

Dela sidan och hjälp oss att få fler som röstar på Årets Djurklinik.